جستجو در سایت:
نام کاربری:  
پسورد:     
عضــویت راهنما لیست اعضا نمایش ارسال‌های جدید نمایش ارسال‌های امروز


[-]
آخرین ارسالی ها
بهترین تلاوت آقای حامد شاکرنژاد
شروع کننده: ali.sh آخرین پست توسط: هوشمند پاسخ ها:28 بخش نظر سنجی ابعاد تلاوت نمایش ها:9880 زمان:امروز
تقویت هوش (IQ) و (EQ)
شروع کننده: تـبــارک آخرین پست توسط: A.Ghasemzadeh پاسخ ها:154 معما و سرگرمی نمایش ها:23795 زمان:امروز
تحریر در تلاوت استاد شحات
شروع کننده: سعید پلیمر آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:2 صـوت نمایش ها:839 زمان:دیروز
چرا صداي استاد شحات بهتر و زيباتر به گوش ميرسه
شروع کننده: a-hoseyn آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:5 صـوت نمایش ها:250 زمان:دیروز
نتایج سی ودومین دوره مسابقات دانش آموزی(با تاخیر)
شروع کننده: yusef آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:4 مسابقات [داخلی] نمایش ها:49 زمان:دیروز
به یاد شما
شروع کننده: فاطمه زهرا آخرین پست توسط: فاطمه زهرا پاسخ ها:6 شهدا نمایش ها:330 زمان:دیروز
امام سید علی حسینی خامنه ای (حفظه الله)
شروع کننده: محمدحسـن آخرین پست توسط: فاطمه زهرا پاسخ ها:50 سیاست قرآنی نمایش ها:1966 زمان:دیروز
جلسه قرآن برای نقد و بررسی تلاوت اعضاء انجمن
شروع کننده: مسعود عباسی آخرین پست توسط: hoseinparsaie پاسخ ها:492 قرائـت قرآن نمایش ها:17651 زمان:دیروز
ღ.♥.ღ امام رضا (ع) ღ.♥.ღ
شروع کننده: یا فاطمه (س) آخرین پست توسط: A.Ghasemzadeh پاسخ ها:7 عاشقانه ها نمایش ها:750 زمان:دیروز
معماهای تصویری
شروع کننده: مجتبی امیری آخرین پست توسط: A.Ghasemzadeh پاسخ ها:80 معما و سرگرمی نمایش ها:3761 زمان:امروز
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد
Plugin By Hamed
1 کاربر حاضر در تاپیک: (0 عضو, و 1 مهمان).

برچسب ها: تحلیل, تلاوت, های, استاد, مصطفی, اسماعیل,

تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
زمان کنونی: ۱۳۹۳-۶-۱۱،۰۲:۲۵ صبح
1 کاربر حاضر در تاپیک: (0 عضو, و 1 مهمان).
نویسنده: sadafi
آخرین ارسال: matiostafa
پاسخ: 54
بازدید: 17119

ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 44 رای - 3.05 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
نویسنده پیام
کاربر قرآنی
*
پست‌ها: 417
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 148
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 5
1308 تشکر
ارسال: #1
تحلیل قرائت زیبای لقمان-حاقه استاد مصطفی اسماعیل
تحلیل قرائت زیبای لقمان-حاقه استاد مصطفی اسماعیل
در وصف قرائتهای استاد مصطفی اسماعیل نمیدونم باید چه تعریف یا توصیفی بکنم فقط اینو میگم حسابش با همه قاریهای تاریخ قرائت مصر جداست خود مصری ها تو سایتهاشون زیر نویس استاد مصطفی اسماعیل مینویسند ( القاری مصر الاول)

بگذریم وقتتون را نگیرم بریم سراغ تحلیل این قرائت تاریخی استاد:

استاد قرائت را طبق معمول با پرده پایین بیات شروع می کند و بیات را در گوشه بیات شوری ادامه میدهد.

(دقت کنید استاد در این تلاوت مجلسی فقط در فکر القای معنی به مستمع است و همین تلاوت وی را ماندگار کرده است)

نغمه های بیات ـحجازـسگاه ـ عجم و رست نغماتی هستند که دراین تلاوت اجرا شده اند

استاد از (ان الذین امنو و عملو الصالحات لهم جنات النعیم) اوج گیری خود را آغاز میکند یا به اصطلاح قاریان تیک آف می کند و از پرده های شروعی بیات کنده میشود.............

بقیه آنالیز قرائت را و همچنین ذانلود سوره های دیگر این استاد را در لینک ادامه مطلب ببینید

خوب استاد بیش از بیست وسه دقیقه از تلاوت را در بیات شوری قرائت میکنند و در بعضی جاهای قرائت موقتا وارد حجاز میشوند و برمی گردند به بیات شوری (چون خیلی به هم نزدیکند)

اولین باری که این قسمت را تلاوت میکند :

(و ان جاهداک علی ان تشرک بی مالیس لک به علم فلا تطعهما.....)

بیات شوری است

بار دوم هم بیات شوری است و هنوز تبدیل به حجاز نشده

در مرتبه سوم که در اواسط دقیقه پانزدهم است این آیه در حجاز تلاوت میشود

مرتبه چهارم ترکیب حجاز ـصبا است

در بین این فواصل قرائت باز هم بیات است

مرتبه پنجم بیات است

(یا بنی ان تک مثقال حبه .......) بیات است

(ان الله لطیف خبیر) نت فرودی بیات است یعنی قاری می تواند نغمه را عوض کنداما استاد این کار را نمی کند بیات شوری را ادامه میدهد.

( و من الناس من یجادل فی الله بغیر علم .............) رسما وارد حجاز می شود

گریز به بیات شوری و حجازکار در اجرای نغمه حجاز توسط استاد امری طبیعی است

(و من یسلم وجهه الی الله و هو محسن ....) بار اول قرار حجاز و در بار دوم جواب الجواب حجاز اجرا میشود( توجه شود که در بار دوم حتی از لحاظ تغسسر پرد های هم جواب جواب است)

(و من کفرفلایحزنک قوله......) جواب جواب حجاز

(قرائت در بعضی قسمت ها از روایت حفص از عاصم به ورش تغییر می یابد)

(امتعهم قلیلا ثم نضطرهم ......) ورود به سه گاه

(ان الله سمیع بصیر)که در دقیقه سی و پنجم قرائت تلاوت میشود ترکیب سه گاه با نهاوند است که در بین قاریان به رمل مشهور است ولی در اصل نت شروعی نهاوند است که (به گفته استادم جناب حاج آقای شاه میوه ¤در موسیقی عرب گوشه ای بنام رمل تعریف نشده ¤)

دقیقه ۳۶(ما خلقکم و ما بعثکم الا کنفس واحده)جواب جواب سه گاه است که در اوج گیری در بعثکمو

وارد حجازکار میشودو به سیکاه یا همون سه گاه خودمون برمیگرده

دردقیقه چهلم (واذا غشیهم موج.....) وارد عجم(چهارگاه میشوند)و به قرائت در همین نغمه ادامه می دهند

در اواخر دقیقه چهل و سوم (ان الله عنده علم الساعه) وارد نغمه رست میشوند ودر همین نغمه ادامه می دهند

{ در اواخر دقیقه چهل و چهار (وما تدری نفس ماذا تکسب غدا)¤بدین مضمون که :کی می دونه فردا چی بدست میاره؟(وما تدری نفس بای ارض تموت)¤ کی می دونه کجا میمیره)

استاد در نغمه رست با لحنی سوالی و محکم (که از خصوصیات نغمه رست است) این دو قطعه را تلاوت می کند به عبارتی دکلمه می کند اندوه و غمی همراه با حسرت و اندوه در این ذو آیه پنهان است که استاد این دو احساس را هم با دو حس سوالی و محکم خواندن این قطعات در هم می آمیزد که اشک هر مستمعی را در می آورد واقعا بی نظیر است

دروافع این دو سوال استفهام انکاری هستند چون همه می دانند که کسی جز خدا پاسخ این سوالات را نمیداند به همین دلیل در قسمت سوم (ان الله علیم خبیر) این قطعه را با همان نغمه رست اما بصورت جمله ای خبری تلاوت میکند گویی با پاسخ به این سوال خیال مستمع را راحت میکند }

در سوره حاقه مجددا قرائت در نغمه رست دنبال می شود این مدل رست نزدیک به عجم شگرد مصطفی اسماعیل است در پایان نیز تلاوت در همان نغمه رست تمام میشود
http://culture.mihanblog.com/post/266
۱۳۸۹-۳-۲۹ ۰۳:۰۳ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: shia ، sara-z ، davidzz ، s.m.hossain ، SAEEDI.MH ، یانور ، shajariani ، Safari ، Mohtasham ، استاد ليثى ، hoseinparsaie ، farhangsara
آگهی
نویسنده پیام
مـدیـریـت کـل سـایـت
*
پست‌ها: 1,287
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 388
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 7251
5742 تشکر
ارسال: #2
تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل
سلام

در این تاپیک قصد داریم با تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل نسبت به این قاری بزرگ جهان اسلام آشنایی بیشتری پیدا کنیم

لطفا تمام نظرات شخصی خود و همچنین نظرات اساتید خودتون رو اینجا قرار بدید.

موارد تحلیل شامل :

صوت

لحن

تجوید


و تمام زیر شاخه های مربوط به این سه مبحث میشود.

لطفا از گذاشتن نظرات خود دریغ نکنید تا همه دوستان بتوانند از نظرات شما کمال بهره رو ببرند.

با تشکر


[عکس: quran.png]
.: سایت قاریان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران :.

[عکس: 7276d23355c.png]
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

همفکری و مشارکت در ساخت قالب اختصاصی انجمن
(آخرین ویرایش در ۱۳۸۹-۵-۵ ۰۴:۱۰ صبح توسط GHARIAN.)
۱۳۸۹-۵-۵ ۰۴:۰۹ صبح
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: sadafi ، یانور ، shajariani ، hoseinparsaie
نویسنده پیام
کاربر قرآنی
*
پست‌ها: 417
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 148
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 5
1308 تشکر
ارسال: #3
RE: تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل
سلام.
نظرر شخصی بنده ردباره تلاوت های شیخ مرحوم اکبرالقرا مصطفی اسماعیل اینه که من واقعا وقتی تلاوت های ایشون رو گوش می کنم از چند تا فاکتور لذت می برم که همه با هم تلاوت ایشون را بسیار دلنشین و لذت بخش می کنه:
یکی الحان زیبا و به طور کلی تنغیم و نغمه سازی این استاده که واقعا در این زمینه غوغا می کنه و مانند برخی قاریان جدید این کار رو بیهوده انجام نمی ده بلکه هدف دار و با توجه به آیات انجام می ده.
دیگری بازی های لحنی این استاد در وقف و ابتدا های خاصش هست که واقعا منحصر به فرد و زیباست.
و بالاخره تجلی فوق العاده معانی و مفاهیم در قرائت این استاد مرحومه که واقعا از نظر من عامل اصلی ماندگاری تلاوت های این استاد بزرگ قاریان جهانه.
و من الله توفیق
۱۳۸۹-۵-۷ ۰۷:۴۴ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، Mahdiks ، Safari ، یانور ، shajariani ، hoseinparsaie
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
پست‌ها: 10
تاریخ عضویت: ۱۳۸۹ مرد
اعتبار: 3
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 0
35 تشکر
ارسال: #4
Star تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل
به نظر من ویژگی بارز تلاوت این استاد و شاید تنها نكته ای كه وی را از خیلی قاریان مصری معاصر ممتاز میكند القای معنا است،
به عقیده من صوت و لحن و حتی تجوید و وقف و ابتدا در نگاه این استاد بزرگ تنها یك وسیله است،
دستاويزي است كه از طريق آن خود و مستمع را به تدبر در آيات قرآن، به گردش در گلستان كلام خدا و چيدن ميوه هاي ناب مهاني وحي وا ميدارد.
والبته اين مهم، بدون تسلط كم نظير (يا بينظير) مصطفي بر الحان و موسيقي عرب، و بر خورداری او از صدايي زيبا، پر قدرت و با انعطاف كه توايي انعكاس چنان معانی و الحان، از ذهن قاری به گوش مستمعين را دارا باشد، از او بر نمي آمد.
تاثیری كه ای قاری بر قراء پس از خود گذاشت در تاريخ قرائت قرآن در مصر بي سابقه بود. امروزه اكثر قراء مصطفي اسماعيل را، محور تلاوت خود قرار مي دهند. و هر كس گوشه ای از نغمات او را اجرا ميكند.
سخن پاياني اينكه به نظر من (و استادم جناب آقای حاجیان!) مصطفي اسماعيل را ميتوان نهايت قرائت قرآن دانست و اگر كسي مي خواهد ببيند در چه سطحي از قرائت قرآن قرار دارد، بايد ببيند كه چقدر به مصطفي نزديك شده است.

در پايان ار مديريت سايت به خاطر زحماتش تشكر ميكنم.
دوستان دیگه هم لطفا نظر بدهند
(آخرین ویرایش در ۱۳۸۹-۵-۷ ۰۹:۵۵ عصر توسط Mahdiks.)
۱۳۸۹-۵-۷ ۰۸:۲۴ عصر
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، sadafi ، Safari ، shajariani
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6891 تشکر
ارسال: #5
تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
به نام خدا
سلام

وقف و ابتدا

از جمله کارهای کم نظیری که توسط مصطفی اسماعیل انجام شده است رعایت «وقف و ابتدا» با استفاده از آهنگ و نغمه است.بدین صورت که به دلیل طولانی بودن یک عبارت یا به خاطر زیباتر شدن قرائت،مجبور می شود در جایی وقف کند که برای وقف مناسب نیست،صوتش را به گونه‌ای در می‌آورد و اجرا می‌کند که شنونده متوجّه می‌شود که جمله تمام نشده و مطلب هنوز ادامه دارد؛یعنی ضعف و نامناسب بودن محل وقف را با لحن و نغمه مناسب، جبران می‌کند.

صوت
صوت،هدیه‌ای است الهی که خداوند آن را در وجود انسان به ودیعه گذارده است و بدین جهت نمی‌توان آن را مانند سایر علوم، اعم از:تجوید،وقف و ابتدا و… آموخت، امّا می‌توان با تمرین و ممارست آن را مهار کرده، پرورش داد.

استاد مصطفی اسماعیل اگر چه دارای صدای صاف و شفافی نیست، امّا با استادی تمام صوت خود را پرورش داده و در اختیار گرفته است و از آن در جهت اجرای تمامی الحان و نغمات بهره‌مند می‌شود و لذا صدایی که از وی در قرائت‌هایش شنیده می‌شود نه تنها آن چنان بد به نظر نمی‌رسد، بلکه بسیار قوی،منعطف (از نظر «تحریر») و پخته می‌باشد به شکلی که او می‌تواند هر لحنی را با هر پرده و گامی به راحتی به اجرا در آورد.

لحن و سبک
مهمترین و درخشان‌ترین نکته در باب قرائت مصطفی اسماعیل، تسلط بی‌بدیل او بر روی الحان است که به مدد تسلّط عالی،توانسته است سبکی ممتاز و بسیار فنّی بنا نهد و مشتاقان قرائت قرآن را از هر سو به طرف سبک خویش جذب نماید.این استاد گرانقدر ضمن مطلبی که در سال (1972م) در مجله المصوّر چاپ قاهره (شماره 21) از وی به چاپ رسیده است، می‌گوید:«قرائت قرآن کریم بر هجده مقام استوار است که بعضی از آن مقامات عبارتند از:بیات و مشتقات آن… صبا،شور،جوجاز،رصد،سه گاه،عجم،مرمل،نهاوند،عشاق و…» در دیدگاه‌ وی،هر قاری قرآن که دارای صدای زیبا است، ناگزیر باید با موسیقی قرآن نیز آشنا باشد.

قرائت‌های شیخ مصطفی اسماعیل،گنجینه الحان قرآنی است و اکثر نغمات رایج در قرائت قرآن و دستگاهی موجود را ، خوانده است.سبک مصطفی اسماعیل اگر چه به ظاهر،کمی خشک به نظر می‌رسد، ولی با دقایق و ظرافت‌های فنّی که در قرائت وی وجود دارد، سبک او یکی از پر طرفدارترین سبک‌های قرآنی می‌باشد.

از دیگر نکاتی که باید بدان اشاره کرد استخدام بسیار خوب «صوت و لحن» در القای معانی و مضامین قرآنی به شنوده است تا آنجا که شاید هیچ قاری به اندازه ایشان در القای عالی مفاهیم آیات الهی و تجسّم معانی قرآن،موفقیت کسب نکرده باشد.

نغمات ویژه
هر کس که آشنایی مختصری با «فنّ قرائت» و «صوت و لحن» داشته باشد، تأیید می کند که ایشان استاد مسلّم در اجرای تمامی الحان قرآنی است و لیکن در میان همه الحان، دو نغمه در قرائت وی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نخست،نغمه بیات که به زیباترین صورت و کاملترین شکل ممکن در قرائت قرآن،در قرائت‌های مصطفی به چشم می‌خورد.همانگونه که می‌دانید مقام بیات در قرائت بیشتر قاریان،تنها مقدمه‌ای برای شروع قرائت و پایان دادن به قرائت می‌باشد، ولی همین لحن در قرائت مصطفی اسماعیل،زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و به صورت مفصلی به اجرا در می‌آید.
لحن دوم، نهاوند است که در میان قاریان مصری،مصطفی در اجرای زیبای این نغمه نیز از شهرت خاصّی برخوردار است.

ردیف آهنگی
ترتیب و ردیفی که استاد مصطفی اسماعیل برای اجرای نغمات قرآنی برمی‌گزیند، معمولاً به صورت زیر می‌باشد:
بیات(با قسمت‌های مختلف آن)،صبا،حجاز و…

منبع : http://www.hawzah.net/

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۷-۱۹ ۰۸:۵۹ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، eslamy ، مهدی مجید ، سعید پلیمر ، حدیث ، yaseman9 ، Safari ، shajariani
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
پست‌ها: 9
تاریخ عضویت: ۱۳۸۹ مهر
اعتبار: 0
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 0
18 تشکر
ارسال: #6
RE: تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل
بسم الله الرحمان الرحیم

سلام .

به نظر من مرحوم مصطفی اسمائیل سبک تلاوتشون خیلی زیباست و همین ایشون رو محبوب کرده اما از نظر صدا و نفس اصلاً قابل مقایسه با عبد الباسط و محمد صدیق منشاوی نیستند .
۱۳۸۹-۷-۲۵ ۱۰:۲۰ صبح
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، یانور ، Safari ، shajariani ، Almahdi ، hoseinparsaie
نویسنده پیام
کارشناس لحن
*
پست‌ها: 1,360
تاریخ عضویت: ۱۳۸۹ بهم
اعتبار: 1105
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 2065
8654 تشکر
ارسال: #7
RE: تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
فکر کنم ریتم لحنی ای که برای تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل نوشتید درست نباشه و صحیح اون اینجوریه: بیات، صبا، نهاوند، رست،..... البته ببخشید بنده ی کمترین، اظهار نظر می کنم اما این مطلب ، نکته ای است که خود حقیر به آن پی برده ام. اگر نادرست است من را مطلع کنید.



التماس دعا
عضو مجمع قاریان آباده
۱۳۹۰-۳-۲۷ ۰۶:۱۲ صبح
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: حافظ ، yaseman9 ، مهدی مجید ، سعید پلیمر ، حدیث ، Safari ، shajariani
نویسنده پیام
مـدیـریـت کـل سـایـت
*
پست‌ها: 1,287
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 388
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 7251
5742 تشکر
ارسال: #8
RE: تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
(۱۳۹۰-۳-۲۷ ۰۶:۱۲ صبح)s.m.hossein نوشته:  فکر کنم ریتم لحنی ای که برای تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل نوشتید درست نباشه و صحیح اون اینجوریه: بیات، صبا، نهاوند، رست،..... البته ببخشید بنده ی کمترین، اظهار نظر می کنم اما این مطلب ، نکته ای است که خود حقیر به آن پی برده ام. اگر نادرست است من را مطلع کنید.


سلام
قالب تلاوتهای مشهور استاد بیات ،صبا،حجاز یا نهاوند،رست یا سه گاه و... بوده
ولی استاد هیچ قائده خاصی را برای تقدم و تاخر الحان رعایت نکرده اند و بنا به معانی و مفاهیم آیات پیش روی خود ، الحان خود را انتخاب کردند.
در نوشته ی شیعه عزیز منظور از لحن دوم که نهاوند را انتخاب کردند : 1- صاحب سبک بودن در اجرای نغمه و 2- مفصل خوانی بعد از دستگاه بیات مد نظرشون بوده که تایید میشه


[عکس: quran.png]
.: سایت قاریان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران :.

[عکس: 7276d23355c.png]
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

همفکری و مشارکت در ساخت قالب اختصاصی انجمن
۱۳۹۰-۳-۲۷ ۰۳:۴۱ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: yaseman9 ، مهدی مجید ، سعید پلیمر ، qoran74 ، حدیث ، Safari ، یانور ، shajariani
نویسنده پیام
کارشناس لحن
*
پست‌ها: 1,360
تاریخ عضویت: ۱۳۸۹ بهم
اعتبار: 1105
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 2065
8654 تشکر
ارسال: #9
RE: تحلیل قرائت های مصطفی اسماعیل
باید تمامی قرآن دوستان و دوست داران قراء بدانند شاید بزرگ ترین علتی که ما از تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل تمجید می کنیم مربوط به قسمت لحن ایشان است و نه قسمت های دیگر تلاوت. زیرا در این حوزه است که می شود ایشان را یکه تاز دانست.نمی گویم که در قسمت های دیگر ایشان دست کمی از سایرین دارند ولی باید پذیرفت که مثلا در حوزه ی صوت از ایشان بهتر نیز در میان قراء شخصی را داریم.البته قسمت هایی که مربوط به القای معنا می شود ایشان به مدد لحن زیبا و هوش صوتی بسیار قوی ای که دارند دقیقا به جا از صوتشان استفاده می کنند.



التماس دعا
عضو مجمع قاریان آباده
۱۳۹۰-۵-۱۲ ۱۱:۱۲ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، eslamy ، yaseman9 ، shajariani ، Safari
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
پست‌ها: 19
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ خرد
اعتبار: 5
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: -1
38 تشکر
ارسال: #10
RE: تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل
باسلام
شرمنده بنده اظهار نظر میکنم
اما استاد بیات،رست،حجاز و ... هم خواندند و همونطور که جناب قاریان فرمودند مفاهیم سبب انتخاب بودن

اللّهـــــــــــــــــــم عجّل لولیک الفرج
چه خوب اجر رسالت مصطفی(ص) را دادند
۱۳۹۰-۵-۳۰ ۰۳:۴۰ صبح
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: yaseman9 ، مهدی مجید ، سعید پلیمر ، davidzz ، حدیث ، Safari
نویسنده پیام
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سبک استاد عبدالفتاح طاروطی baloch 18 4,658 ۱۳۹۳-۴-۳۱ ۰۴:۳۴ عصر
آخرین ارسال: تـبــارک
  تحلیل تلاوت های استاد غلوش qoran74 4 1,990 ۱۳۹۳-۴-۱۶ ۰۵:۴۵ صبح
آخرین ارسال: مجتبی امیری
  سفر به دریای تلاوت ( تحلیل و بررسی ) تـبــارک 10 1,479 ۱۳۹۲-۱۲-۲۱ ۰۵:۰۱ عصر
آخرین ارسال: تـبــارک
  [سوال]   تحلیل سبک اساتید ، سعید مسلم و محمود حسین منصور حصان 5 3,191 ۱۳۹۲-۱۰-۱۹ ۰۸:۲۶ عصر
آخرین ارسال: نیک اندیش
  بررسی تلاوت استاد محمود علی البناء تـبــارک 5 1,388 ۱۳۹۲-۸-۳۰ ۰۸:۵۳ عصر
آخرین ارسال: تـبــارک
  نظر استاد عبدالفتاح طاروطي در مورد استاد محمد صديق منشاوي اسکندری 0 515 ۱۳۹۲-۸-۲۹ ۰۲:۲۵ عصر
آخرین ارسال: اسکندری
  تحلیل تلاوت های استاد عمران احمد خیری نژاد 4 2,252 ۱۳۹۲-۳-۳۰ ۰۱:۱۳ عصر
آخرین ارسال: امام رضا(ع)
  نکاتی پیرامون تلاوت شیخ محمد رفعت تـبــارک 1 776 ۱۳۹۲-۱-۲۵ ۰۵:۴۹ عصر
آخرین ارسال: مجتبی فرامرزی
  ابعاد فنی تلاوت های استاد « عبدالفتاح شعشاعی » shia 7 2,865 ۱۳۹۱-۱۱-۲۵ ۰۵:۵۷ عصر
آخرین ارسال: استاد نهاوند
  بررسی سبک و شیوه ی تلاوت محمود شحات انور(پدیده ی تلاوت مصر) s.m.hossain 22 4,869 ۱۳۹۱-۱۱-۲۰ ۰۲:۵۰ عصر
آخرین ارسال: Alireza Maleki

پرش به انجمن:


انجمن تخصصی قاریان قرآن کریم
تــرجمـه شده توسط: mybb.cc و Www.My-BB.Ir
قدرت گرفته از: MyBB, © 2002-1393 MyBB Group.
Nova creado por Álvaro Carneiro (Night~) para Soporte MyBB. end Translation by multiforum


تماس با ما | انجمن تخصصی قاریان قرآن کریم | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | نسخه‌ی تلفن همراه | پیوند سایتی RSS
گيگفا هـــــاســت
ارائه خدمات هاستينگ و سرورهاي مجازي
چشمه تلاوت
پايگاه تخصصي قاريان قرآن
فروتل
سيستم همکاري در فروش
فروشگاه
فروشگاه اينترنتي ايران
فروش آنلاين شارژ ايرانسل و همراه اول
شارژ آنلاين ايرانسل و همراه اول
تبليغات
تبليغات شما در اينجا