زمان کنونی: ۱۳۹۹-۰۸-۰۲، ۰۱:۳۲ ق.ظ
مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

جستجو در سایت:
قرآن آنلاین سایت بصورت فلش
 
رتبه موضوع:
  • 51 رای - 2.94 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
نویسنده پیام
عضو فـعـال انجمن
*
ارسال‌ها: 44
موضوع‌ها: 14
تاریخ عضویت: ۱۳۹۱ تير
اعتبار: 21
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #1
Wink  تقويت صدا در ۳۰ ثانيه

[b][عکس: 1_1_b_175.png]
قال رسول الله صلّي الله عليه و آله:

عَدَدُ دَرَجِ الجَنَّةِ عَدَدُ آيِ القرآنِ. فَإذا دَخَلَ صاحِبُ القُرآنِ الجَنَّةَ قيلَ لَهُ إرْقَ و اقْرَأ. لَكُلِّ آيَةٍ دَرَجَةٌ فَلا تَكونُ فَوْقَ حافِظِ القُرآنِ دَرَجَةٌ.

تعداد درجات بهشت به تعداد آيات قرآن است، هنگامي كه حافظ قرآن وارد بهشت مي‌گردد به او گفته مي‌شود: « بالا برو و قرآن بخوان. هر آيه رتبه‌اي دارد». پس بالاتر از مرتبه حافظ قرآن درجه‌اي نيست.

بحارالانوار/ج89/ص 22


تقويت صدا در ۳۰ ثانيه


تمرين صدا جهت زيبايي صوت امري است كه نياز به سالها ممارست دارد و جز عده اي كه استعداد ذاتي صدا را دارند، ديگران براي زيبايي صداي خود نيازمند سالها تمرين روزانه هستند. از جمله ملاكهاي زيبايي صدا خصوصاً براي مداحان و قاريان قرآن كه به دنبال صدايي حزين مي باشند، "بم و پر" بودن صداست و بقول معروف اين صداها بدرد مداحي و قرائت قرآن مي خورد. دغدغه اصلي بسياري از قاريان و مداحان همين بم شدن و بالا بردن قدرت صداست، كه براي رسيدن به اين منظور مدت تمرينهاي خود را زياد مي كنند و سالها ادامه مي دهند تا داراي صدايي قوي شوند. اما با كمك يك روش نوين عملي مي توان در مدت زمان كمي شاهد تقويت صوت خود باشيم، كه براي اين منظور مقدمه اي لازم است.

اول اينكه كساني كه داراي صداي بم هستند طول تارهاي صوتي آنها بيشتر از افرادي است كه داراي صداي نازك مي باشند. لذا طول تارهاي صوتي مردان بيش از زنان مي باشد، به همين خاطر داراي صداي پرتري هستند.

ثانياً اگر دقت شود افرادي كه به آواز خواني، مداحي يا قرائت قرآن با صداي بلند مي پردازند، فوراً بعد از تمام شدن تمرين، گاهي در حرف زدن عادي آنها هم مي توان اين مسئله را يافت و علت آن اينست كه وقتي فرد با صداي بلند شروع به خواندن مي كند تارهاي صوتي او كه در دو طرف حنجره و بصورت دولايه مقابل هم قرار دارند كشيده شده و طول آنها زياد مي شود و تا قبل از اينكه به حالت عادي خود برگردد، صداي فرد پرتر مي شود. و كساني هم كه با صداي بلند نمي خوانند ولي با صدايي در ارتفاع پايين شروع به "بم خواني" مي كنند، اينها هم در واقع با فشار به ديواره حنجره باعث افزايش طول تارهاي صوتي شده اند و لذا صداي آنها پرحجم و قوي مي شود. پس نكته كليدي در تغيير صوت ""طول تارهاي صوتي"" است. البته ضخامت تارهاي صوتي نيز موثر است ولي چون تغيير ضخامت تارهاي صوتي از عهده ما خارج است، لذا از بيان مباحث آن خودداري مي كنم. (همچنين با اجراي اين روش اتفاق ديگري مي افتد كه در بم شدن صدا موثر است و آن باز شدن غضروف تيروئيد است كه در بخش ساختمان حنجره به آن پرداخته ام.)

بنابراين براي رسيدن به چنين حالتي نياز است كه فرد مدتها تمرين كند و با صداي بلند بخواند يا بم خواني را آنقدر ادامه دهد تا افزايش طول تارهاي صوتي ملكه شود.

اما روش سريعتر براي حل اين مشكل كه فوراً جواب مي دهد و افراد مي توانند خيلي سريع شاهد اين اعجاب شوند، كشيدن تارهاي صوتي است با روشي مناسب كه از حساسيت زيادي برخوردار است و ممكن است با عمل كردن نادرست، صداي فرد خراب شود و به اصطلاح خش دار شود.


روش اجرا:

هنگامي كه انسان آب دهان خود را قورت مي دهد، برآمدگي جلو گلو يعني غضروف تيروئيد گلو كه به سيب آدم يا سيبك گلو معروف است به طرف بالا حركت مي كند.(براي يافتن اين مسئله انگشت خود را روي برجستگي جلو گلو قرار دهيد و سپس آب دهان خود را قورت دهيد) و در اين حالت است كه براي يك لحظه تارهاي صوتي كشيده مي شوند و نيز ديواره گلو به هم مي چسبد و سپس فوراً رها مي شود. اينجاست كه بايد آنرا غنيمت بشماريم و اگر اين حالت را بمدت حدود 30ثانيه نگه داريم، بطوري كه سيبك گلو در اين مدت پايين نيايد و گلو نيز به هم چسبيده باشد، اگر بعد از انجام اين عمل 30 ثانيه اي، شروع به خواندن كنيم با صدايي پرحجم مواجه خواهيم بود. (اگر مي خواهيد با مشكل كمبود نفس مواجه نشويد، ابتدا كمي نفس بگيريد). كه البته تاثير گذاري اين عمل ممكن است براي افراد مختلف متفاوت باشد و براي برخي افراد نياز باشد كه چندين مرتبه اين عمل را انجام دهند تا شاهد پر شدن صداي خود باشند. كه براي اين منظور (انجام بيش از يك مرتبه) لازم است بين هر بار نگه داشتن گلو به حالت مذكور، حداقل به مدت 20 ثانيه صبر كنند و دوباره انجام دهند. (بنده http://quranfree.blogfa.com/ نيز معمولاً سه مرتبه در ابتداي تمرين و سه مرتبه در اواسط تمرين اين كار را انجام مي دهم). و به يكي ازدوستانم كه همين روش را توصيه را كردم بعد از مدتي تمرين، قدرت صداي او تقريبا دوبرابر يا بيشتر شده بود كه خودم تعجب كردم.

براي تفهيم بيشتر يادآور مي شوم كه به محض قورت دادن آب دهان، زماني كه سيبك گلو(برجستگي جلو گلو) بالا آمد و گلو به هم چسبيد(بطوري كه ديگر دم و بازدم ممكن نباشد) اين حالت را حدود 30 ثانيه نگه داريد و بعد از آن شروع به خواندن كنيد تا شاهد اعجاب تغيير صوت خود باشيد.

توصيه اين حقير اينست كه جهت خراب نشدن صداي شما، 5 دقيقه پس از تمرين ملايم صدا، مرحله ياد شده را انجام دهيد.

البته افرادي كه داراي صداي نازك و زيبايي هستند مي توانند از اين روش براي پر شدن صداي خود استفاده نمايند. چرا كه قارياني مانند عبدالباسط با اينكه صداي نازكي دارند، از پري صدا نيز بهره برده اند و همين عامل موفقيت آنهاست.

در ضمن براي ماندگاري و ملكه شدن قدرت صداي حنجره خود مي بايست اين كار را تا مدتها تكرار نماييد يا در طول روز به آن مبادرت ورزيد و در هنگام خواندن و طول تمرين سعي شود كه حالت پري صدا حفظ شود. كه قطعاً پس از مدتي تمرين اين حالت در حنجره ماندگار خواهد شد. و در آخر توصيه مي شود در صورتي كه احساس كرديد اين عمل با حنجره شما سازگار نيست آنرا رها كنيد.

فراموش نكنيد كه ابتدا باید حنجره را آماده كرد بعد تمرين جهت صدا سازی...
برای آماده كردن حنجره به چند نکته باید توجه داشت:

1- استفاده صحیح از حنجره
2- تنفس صحیح
۳- تمرینات تقويت و آماده سازي حنجره
[عکس: 2_14.gif][عکس: 2_14.gif][عکس: 2_14.gif][عکس: 2_14.gif]
۱۳۹۱-۰۵-۱۳, ۰۵:۴۷ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
آگهی
نویسنده پیام
عضو فـعـال انجمن
*
ارسال‌ها: 246
موضوع‌ها: 27
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ شهریور
اعتبار: 63
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #2
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
دوست عزیز خیلی ممنون البته بنده این تمرین رو انجام ندادم چون گفتم یه وقت آسیب نزنه به صدام

می خواستم بدونم این تمرین رو از کجا یاد گرفتید در کتابی خوندید یا از یک استاد بزرگ یاد گرفتید لطفا منبعش رو بگید

خیلی ممنون
۱۳۹۱-۰۶-۱۶, ۰۴:۳۴ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
قاری جوان
*
ارسال‌ها: 244
موضوع‌ها: 15
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ آبان
اعتبار: 125
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #3
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
(۱۳۹۱-۰۶-۱۶, ۰۴:۳۴ ب.ظ)baloch نوشته: دوست عزیز خیلی ممنون البته بنده این تمرین رو انجام ندادم چون گفتم یه وقت آسیب نزنه به صدام

می خواستم بدونم این تمرین رو از کجا یاد گرفتید در کتابی خوندید یا از یک استاد بزرگ یاد گرفتید لطفا منبعش رو بگید

خیلی ممنون

دوست عزيز بايد بدونيد هر تمريني براي هر صدايي مناسب نيست.
از دوستان هم خواهشمنديم از قرار دادن مطالب كپي از كتاب يا... پرهيز كنند. .يا دقت كنند چون امكان داره به صداي كسي اسيب برسونند.

تابع قوانین انجمن بزرگ قاریان


به گوش کردنش می ارزه !!((هر کی دنبال چیزی میگرده که بتونه باهاش به حال معنوی برسه اینو توصیه میکنم))


http://www.gharian.ir/showthread.php?tid...1#pid42791


خاک پای قاریان بی ریا...






السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیده نساءالعالمین.


۱۳۹۱-۰۶-۱۶, ۱۱:۰۳ ب.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
ارسال‌ها: 13
موضوع‌ها: 0
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ دى
اعتبار: 8
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #4
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
باسلام خدمت دوستان گرامی

سوال اول_آیا تمرینات صدا سازی ذر مداحی با قرائت قرآن فرق دارند یا نه

سوال دوم_بنده تو یک کتاب آموزش مداحی خوندم که نوشته بود برای صداسازی حرف( آ )رو تو سه پرده ی اول یعنی (دو)(ر)(می)هر کدام به مدت پنج دقیقه بکشید به نظر شما این تمرینات مناسبه قرائت هست یا نه

ممنونم
۱۳۹۱-۰۶-۳۰, ۱۲:۱۳ ق.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
قاری جوان
*
ارسال‌ها: 244
موضوع‌ها: 15
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ آبان
اعتبار: 125
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #5
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
(۱۳۹۱-۰۶-۳۰, ۱۲:۱۳ ق.ظ)کاله میرزا نوشته: باسلام خدمت دوستان گرامی

سوال اول_آیا تمرینات صدا سازی ذر مداحی با قرائت قرآن فرق دارند یا نه

سوال دوم_بنده تو یک کتاب آموزش مداحی خوندم که نوشته بود برای صداسازی حرف( آ )رو تو سه پرده ی اول یعنی (دو)(ر)(می)هر کدام به مدت پنج دقیقه بکشید به نظر شما این تمرینات مناسبه قرائت هست یا نه

ممنونم
سلام.
بله در بعضي جاها فرق دارن.چون توي مداحي بيشتر روي ولوم و شدت صدا تاكييد دارن تا سولفژ((زيري و بمي.پرده ها))اون.
ولي تو قرائت روي انعطاف وبعضي فنون صوتي و... تمركز دارن.
اين تمرينات كه توي كتاب نوشته براي بعضي از صوت ها موثره و باز هم تاكييد ميكنم((هر تمريني براي هر صدايي مفيد نيست))بلكه امكان داره بعضي تمرينات براي بعضي از صوتها مضرر باشه
.
براي تجويز تمرينات بايد اول استاد صداتون رو بشنوه بعد بگه با كتاب نميشه
و سوال ديگرذ مطرحه كه اين تمرينات توي كدوم اكتاو انجام بگيره؟

تابع قوانین انجمن بزرگ قاریان


به گوش کردنش می ارزه !!((هر کی دنبال چیزی میگرده که بتونه باهاش به حال معنوی برسه اینو توصیه میکنم))


http://www.gharian.ir/showthread.php?tid...1#pid42791


خاک پای قاریان بی ریا...






السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیده نساءالعالمین.


۱۳۹۱-۰۷-۱۶, ۰۵:۳۸ ق.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
عضو فـعـال انجمن
*
ارسال‌ها: 138
موضوع‌ها: 21
تاریخ عضویت: ۱۳۹۱ اردیبهشت
اعتبار: 54
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #6
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
سلام
دوست محترم من با نظر آقای حیدری کاملا مخالفم چون صدا سازی و آمادگی صدا و اینکه قاری یا مداح و حتی خواننده روی پرده بخواند صدایش فالش نشود مربوط به این نمی شود که فرد برای چه میخواند و تنها تفاوت یک قاری با مداح و ... در ترتیب نتها ، فواصلی که بین نتها رعایت میکند و درجه استقرار روی هر نت می باشد کما اینکه اگر خدای نکرده شخصی از الحان غیر قرآنی در تلاوت استفاده کند شما الفاظ نورانی قرآن را می شنوید ولی در اصل موسیقی گش میکنید همانطور که چند سال پیش این بلا بر سر مداحی های ما نیز آمده بود



و نکته مهم اینکه اگر ه مداحی های حاج محمود آقا دقیقتر گوش کنید میبنید که اصل صدا سازی یکی است و فقط الحان !!!! فرق دارد
لازم به ذکر است که اکثر ملودی هایی که حاج محمود کریمی استفاده میکند بخصوص در گذشته از نغماتی که استاد شحات استفاده کرده اند گرفته شده است.


البته این عرایضی که به نظرم رسید برای کسی است که بخواهد اصولی و به سبک حاج محمود مداحی کند.


از اینکه عرایضم طلانی شد عذر خواهی میکنم .

اللهم زد فی قلوبنا A59 محبة علی بن ابیطالب علیه السلام
اللهم صل علی
علیِِ امیر المومنین وصی رسول الله حقاَ
۱۳۹۱-۰۷-۱۷, ۱۲:۳۷ ق.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
قاری جوان
*
ارسال‌ها: 244
موضوع‌ها: 15
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ آبان
اعتبار: 125
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #7
RE: تقويت صدا در ۳۰ ثانيه
(۱۳۹۱-۰۷-۱۷, ۱۲:۳۷ ق.ظ)mostafatajik نوشته: سلام
دوست محترم من با نظر آقای حیدری کاملا مخالفم چون صدا سازی و آمادگی صدا و اینکه قاری یا مداح و حتی خواننده روی پرده بخواند صدایش فالش نشود مربوط به این نمی شود که فرد برای چه میخواند و تنها تفاوت یک قاری با مداح و ... در ترتیب نتها ، فواصلی که بین نتها رعایت میکند و درجه استقرار روی هر نت می باشد کما اینکه اگر خدای نکرده شخصی از الحان غیر قرآنی در تلاوت استفاده کند شما الفاظ نورانی قرآن را می شنوید ولی در اصل موسیقی گش میکنید همانطور که چند سال پیش این بلا بر سر مداحی های ما نیز آمده بود



و نکته مهم اینکه اگر ه مداحی های حاج محمود آقا دقیقتر گوش کنید میبنید که اصل صدا سازی یکی است و فقط الحان !!!! فرق دارد
لازم به ذکر است که اکثر ملودی هایی که حاج محمود کریمی استفاده میکند بخصوص در گذشته از نغماتی که استاد شحات استفاده کرده اند گرفته شده است.


البته این عرایضی که به نظرم رسید برای کسی است که بخواهد اصولی و به سبک حاج محمود مداحی کند.


از اینکه عرایضم طلانی شد عذر خواهی میکنم .

بسم الله الرحم الرحيم
سلام.
خوب طبيعيه كه با نظر حقير مخالف باشيد.بلاخره در بين علما اختلاف نظرهايي پيش مياد!!
A08
حالا از شوخي بگذريم.بنده مخالف عرايض شما نيستم ولي انگار شما عرايض حقير رو درست متوجه نشديد الان توضيح ميدم:

بنده منكر اين نيستم كه نبايد براي مداحي صداسازي كرد. خودم مداح هستم و همچنين سولفژ كار كردم.
بحث سر بايدها و نبايد ها و تمرينات مداحي و قرائت و اخلافهاي بين آن است.

مثلا در مداحي شور يا روضه مداح فرياد((بالاتر از پرده ي مستطاع)) ميكشد كه از نظر مجلسگرداني بسيار تاثير گذار است.و سينه زن يا مستمع تحت تاثير قرار ميگيرد.اما الان ببينيم اين كار در قرائت هم مورد تاييد است؟!در صورتي كه به اعتقاد اساتيد به صدا آسيب ميرسونه.

يا تا به حال توي مداحي ذكر((تكرار حسين حسين براي نظم بخشي نوعي ريتم)) گفتيد اون هم به مدت طولاني؟؟
اين چه آسيبي ميتونه براي صدا برسونه كه اساتيد فن تلاوت اونرو تاييد نميكنن.

اساتيد مداحي بيشتر روي شدت صدا تاكييد دارنددقت كرديد شدت صداي همه ي مداحان بسيار بالاست در صورتي كه شايد سولفژ اون به 2 اكتاو هم نرسد.
پس اينجا سوال مطرح است ايا ما سولفژ كار كنيم يا شدت؟؟يا هردو؟؟اگه بخوايين مداحي كار كنيم كه بايد شدت رو در اولويت قرار بديم و اگر بخواهيم قرائت كار كنيم.بازهم متفاوت خواهد بود
قبول داريد گويندگي مانند مداحي يا قرائت يك فن صوتي به حساب ميايد((ولي ساده تر)).پس آيا نيازي هست كه فردي كه براي گويندگي صداسازي ميكنه بياد و اوج كار كنه؟؟
مگه اوج كار كردن به تمرينات صوتي ربط نداره و مگه گويندگي يك كار صوتي نيست؟پس نيازي نيت اون شخص بياد و اوج كار كنه اون بايد تمرين مخصوص به خودش رو انجام بده

حالا از اينها بگذريم. دوست عزيز شما پيش هر استاد آواز يا قرائت يا مداحي
بريد ميگه اول صداتون رو بشنوم بعد بگم چيكار كنيد.


و خيلي موارد ديگر...

پس همين ها ثابت ميكنه كه تمرينات متفاوته.

A40 A40 A40
فعلا يا علي

تابع قوانین انجمن بزرگ قاریان


به گوش کردنش می ارزه !!((هر کی دنبال چیزی میگرده که بتونه باهاش به حال معنوی برسه اینو توصیه میکنم))


http://www.gharian.ir/showthread.php?tid...1#pid42791


خاک پای قاریان بی ریا...






السلام علیک یا فاطمه الزهرا سیده نساءالعالمین.


۱۳۹۱-۰۷-۱۷, ۰۴:۱۸ ق.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ


پرش به انجمن:


logo-samandehi
گیگفا هـــــاســت
ارائه خدمات هاستینگ و سرورهای مجازی
فروشگاه اینترنتی قاریان
هرآنچه از یک فروشگاه لوکس میخواهید
فروتل
سیستم همکاری در فروش
فروشگاه
فروشگاه اینترنتی ایران
فروش آنلاین شارژ ایرانسل و همراه اول
شارژ آنلاین ایرانسل و همراه اول
تبلیغات
تبلیغات شما در اینجا

MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1146 - Table 'gharian_mybb.mybb_threadviews' doesn't exist
Query:
INSERT INTO mybb_threadviews (tid) VALUES('4928')