زمان کنونی: ۱۳۹۸-۰۶-۰۳، ۱۲:۴۷ ب.ظ
مهمان عزیز خوش‌آمدید. (ورودعضــویت)

جستجو در سایت:
قرآن آنلاین سایت بصورت فلش
 
رتبه موضوع:
  • 14 رای - 3.64 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سفر به دریای تلاوت ( تحلیل و بررسی )
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #1
سفر به دریای تلاوت ( تحلیل و بررسی )
بسم الله الرحمن الرحیم




اگر باور نکنیم که هیچ نمی دانیم اگر در برکه های کوچک بمانیم و به سوی دریای عظیم تلاوت حرکت نکنیم مسلما دنیای تلاوت را فقط معطوف به همان برکه کوچک خودمان خواهیم دانست در این صورت به مرواریدهایی که در صدفهای اعماق دریای تلاوت مخفی مانده اند دست پیدا نخواهیم کرد .


در این تاپیک فرازهای زیبای تلاوت اساتید مختلف مورد بررسی قرار می گیرد . اعضاء محترم انجمن می توانند نظرات خودشون رو برای استفاده همگان عنوان کنند . ان شاء الله با چنین تحلیلها و تحقیقهایی دریچه های جدیدی از تلاوت قرآن به روی همه ما گشوده بشه


در فرازهای زیر که از استاد صیاد قرار دادیم نکته بارزی که متوجه آن شدید یا روی شما اثر گذاشت چه بود و چرا ؟

استاد شعبان عبدالعزیز صیاد

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۰۸-۳۰, ۱۱:۰۱ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
آگهی
نویسنده پیام
مـدیـریـت کـل سـایـت
*
ارسال‌ها: 1,366
موضوع‌ها: 238
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسفند
اعتبار: 388
سپاس‌ها: 321
13 سپاس گرفته‌شده در 109 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #2
RE: سفر به دریای تلاوت
سلام علیکم

سوره طه آیات ۶۸ و نیمی از آیه ۶۹

اصالت لحنی و معناگرایی نکته بارز و چشمگیر در اجرای لحنی این استاد بزرگ است

نکته دیگر آنکه ایشان بمثابه ( = مانند) استاد غلوش هوش بالایی در تلاوت دارند و در خروجهای ناخواسته ی لحنی چه در ابتدا و چه در انتهای نغمه،بخوبی لحن را در مسیر خود جاری میکنند.این نکته در تلاوتهای ایشان به وفور یافت میشود و شنوندگان عام شاید متوجه این قضیه نباشند.حتی در این نغمه که آقای بخشنده بزرگوار قرار دادند و ما رو سیراب کردند موجود است ( دقیقه ۱:۲۵ و حتی اولین کلمه : فاوجس). برای این خروج ها حرف دارم ولی اینجا نمیگنجد

نکته دیگری که ایشان به روی آن خط اعتدال را پیش گرفتند طول نفس است. نه مانند استاد حصان کوتاه و بریده میخوانند و نه مانند بیشتر اساتید بر روی طول نفس تاکید میکنند ( استاد عبدالباسط،مصطفی اسماعیل،غلوش،متولی عبدالعال و ...)

نکته بعدی شاخصه های لحنی و منحصر بفرد ایشان است.اجرای اکتاو پایین یک لحن و سپس یک بیات اختصاصی که نمونه بارز آن در آخرین نغمه این قطعه ( نغمه بالا ) جلب توجه میکند. دوستانیکه مقوله لحن را تخصصی دنبال میکنند توجه کنند در آخرین نغمه ای که اجرا میکنند تمام مشخصات بیات مختص ایشان به چشم میخورد.در صدر آنها تقطیع لحنی در یک کلمه ( تقطیع = قطعه قطعه کردن )‌ مثال ( دقیقه ۲:۳۴ در کلمه یمینک که در موقع اجرای لحنی بصورت یمیـ + نـک اجرا میشود )

مطالب تخصصی قابل برداشت زیاد هست ان شاءالله از نظر همه دوستان استفاده کنیم

نظر شخصی: مطلب آخر اینکه حقیر ایشان در زمره صوفیان قرآنی قرار میدهم ( در زمینه تلاوت نه مذهب ! )

اساتیدی چون نصرالدین طوبار، نقشبندی، طه الفشنی و ... کسانی بودند که در زمان تلاوت و یا ابتهالات به حالت خاصی میرسیدند که آن حالت در اجرای همگی آنها دیده میشود و مشترک است(نظر شخصی)

از دوستان درخواست میشود در مورد دستگاههایی که استاد اجرا میکردند اظهار نظر بفرمایند

۱- چه دستگاههایی رو اجرا کردند و کدام ها را اجرا نکردند ( بطور عام )
۲-پرده های صوتی ایشان در چه محدوده ای قرار دارد ( چند اکتاو ؟ )
۳-انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر ( دانستن این مطلب مخصوصا استاد شعبان صیاد دو پیامد خوب دارد اول: کنترل صدا در پرده های بالا . دوم: تقویت توسط خوانی ما ایرانیان مقیم مرکز A03 )

[عکس: quran.png]

.: سایت قاریان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران :.
[عکس: 7276d23355c.png]
۱۳۹۲-۰۹-۰۱, ۰۳:۴۲ ق.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #3
RE: سفر به دریای تلاوت
سلام علیکم


از مطالب ارزشمند برادر عزیزمون آقای خوشبختی بهره مند شدیم . بنده منتظر بودم دوستان وارد این بحث شیرین بشن . به هر حال به نفع همه هست در این موضوعات داخل بشن چراکه یک انگیزه تحقیق در قاری ایجاد میکنه .


این فرازها در مقام حسینی گلعذار اجرا شد . درباره مقام حسینی در ادامه توضیحاتی خواهم داد اما یکی دو نکته مهم در فرمایشات جناب خوشبختی عزیز بود که بنده خیلی لذت بردم یکی همان بحث خروجهایی بود که گاهی دیده میشه . در تلاوت استاد صیاد این خروج های ناخواسته به دلیل حزن و حس معنوی بالا و گاها از خود بیخود شدن استاد هست که تلاوتشون رو جذابت تر هم میکنه .


نکته بعدی در مورد تقطیع لحنی هست که استاد صیاد یا سعید مسلّم خیلی از آن استفاده می کنند و حقیقتا هم تلاوت رو محزون میکنه ...


مبحث تلاوت در توسط و جواب یک مقام به خصوص مقام بیات که فضای معنوی خاصی به تلاوت می بخشه هم نکته خیلی مهمی هست . علاوه بر تسلط در اجرای الحان و حافظه قوی لحنی ، یک قاری می بایست با معنا هم ارتباط برقرار کند تا بتواند پردازش لحنی زیادی در توسط یک مقام داشته باشه به عنوان مثال در جواب اولی که استاد تلاوت می کنند دقت کنید در عبارت قلنا لا تخف انک ... ببینید کلمه انک چگونه تلاوت می شود یا در ادامه کلمه یمینک که تقطیع لحنی در آن صورت گرفت اینها همگی با توجه به معنا بوده و اصلا قبل از این فراز ما می بینیم دو بار عبارت قلنا لا تخف تکرار میشه که در بار اول حتی از قفله انتظاری استفاده میشه . عرض بنده این هست که این اساتید بزرگوار صوت و لحن خودشون رو صرفا در مسیر جلب مستمع خرج نمی کردن حقیقتا قرآن تلاوت می کردند.


خوب ... همانطور که عرض شد استاد در این فرازها مقام حسینی گلعذار رو اجرا کردند . در مجموع استاد صیاد مقام حسینی رو به صورت مستمر اجرا می کنند که این هم باز خودش نکته مهمی هست . قاریان معمولا مقام حسینی را در بم می خوانند و دیگر خداحافظ !!! اما ما می بینیم برخی اساتید مصری من جمله همین استاد صیاد مقام حسینی رو در جواب هم می خوانند . مقام بیات دارای سه بخش هست : ا_ حسینی (قرار ) 2_ گلعذار ( جواب ) 3 _ محیر ( جواب الجواب ) . در تلاوت استاد صیاد ما محیر کمتر می بینیم و این به خاطر این هست که استاد خیلی اصرار بر این دارند که در توسط و جواب بمانند نه به خاطر عدم توان صوتی بلکه به خاطر خاصیت معنوی و محزونی که این نوع لحن پردازی داره . از همه ردیفها و نغمات مقام بیات می شود و بلکه باید در توسط و جواب به طور مستمر بهره برد . مقام بیات ، مقامی هست که دست قاری برای پردازش لحنی در آن باز هست و حقیقتا حیف هست قاری از این مزیت مقام بیات استفاده نکند . این مقام پنج ردیف اصلی داره : دوگاه . نوا . حسینی . عجمی . شوری . که هر کدامشون هم تنوع پذیر هستند .



و من الله التوفیق

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۰۹-۰۴, ۱۲:۱۱ ق.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
تالارحفظ وآموزش . دین و مذهب . خواهران
*
ارسال‌ها: 960
موضوع‌ها: 123
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ تير
اعتبار: 1,246
سپاس‌ها: 0
2 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #4
RE: سفر به دریای تلاوت
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

با اجازه نظر شخصی ام رو درباره این مقطع عرض می کنم:

در برخی کلمات و آیات حقیقتا خیلی معنوی لحن پردازی می کردند و خصوصا در این قسمت از آیه "قلنا لا تخف "

ابتدای این فراز خیلی جالب ترس حضرت موسی علیه السلام را القا می کند "فاوجس فی نفسه خیفة موسی"

"ولا یفلح الساحر حیث اتی" نیز (بم ) معنوی و خاص اجرا شد

اما "انّک انت الاعلی به نظرم باید بهتر لحن پردازی می شد تا بگوییم معنوی است

فراز های معنوی زیادند اما نکته ای که به نظر من مهمه بگم اینست که قرآن آمده مارا هوشیار و خاشع کند نه اینکه از خود بی خود کند
شاید منظور اساتید را نفهمیده باشم اما :
خداوند در قرآن بهترین تاثیر حاصل از معنویت قرآن را گریه وسجده کردن و زیاد شدن ایمان ذکر کرده است

إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا الَّذِينَ إِذَا ذُكِّرُوا بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّحُوا بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ ۩


تنها کسانی که به آیات ما ایمان می‏ آورند که هر وقت این آیات به آنان یادآوری شود به سجده می‏ افتند و تسبیح و حمد پروردگارشان را بجا می‏ آورند، و تکبّر نمی‏کنند ...سوره : السجدة
آيه : 15

وَإِذَا سَمِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرَىٰ أَعْيُنَهُمْ تَفِيضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ ۖ يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِينَ .....مائده﴿83﴾

و هر زمان آیاتی را که بر پیامبر (اسلام) نازل شده بشنوند، چشم های آنها را می ‏بینی که (از شوق،) اشک می‏ ریزد، بخاطر حقیقتی که دریافته‏ اند؛ آنها می‏ گویند: «پروردگارا! ایمان آوردیم؛ پس ما را با گواهان (و شاهدان حق، در زمره یاران محمد) بنویس! ﴿83﴾

......و ممن هدینا واجتبینا اذا تتلى علیهم آیات الرحمن خرّوا سجّدا وبکیّا.... 58 سوره مبارکه مریم


إِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ مِنْ قَبْلِهِ إِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا ﴿107﴾ وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنْ كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا ﴿108﴾ وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا ۩ ﴿109﴾
سوره مبارکه اسراء
هنگامی که (این آیات) بر آنان خوانده می‏ شود، سجده‏ کنان به خاک می‏افتند... ﴿107﴾ و می‏گویند: «منزّه است پروردگار ما، که وعده‏هایش به یقین انجام‏ شدنی است !» ﴿108﴾ آنها (بی‏ اختیار) به زمین می‏ افتند و گریه می ‏کنند؛ و (تلاوت این آیات، همواره) بر خشوعشان می‏ افزاید. ﴿109﴾


حالا اگر علاقه مند هستید این فراز معنوی را بررسی بفرمایید:


1-محمد رفعت

بسم الله الرّحمن الرّحیم

تا گرسنه نشدی مخور و پیش از سیر شدن دست از خوردن بکش...
۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۰۵:۴۷ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #5
RE: سفر به دریای تلاوت
سلام علیکم


از مطالب ارزشمند شما استفاده کردیم . البته حقیر در اثر کثرت گناهان و توقف در ظاهر قرآن توفیق ندارم اما از خود بیخود شدن همان حالتی است که حین تلاوت در اثر حالات معنوی روی دل خودِ قاری یا حتی مستمع تأثیر می گذارد صدالبته این خود از خشوع عبد در برابر معبود است.

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۰۹:۱۳ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
مدیر انجمن رایانه و موبایل اسلامی
*
ارسال‌ها: 560
موضوع‌ها: 56
تاریخ عضویت: ۱۳۹۱ مرداد
اعتبار: 327
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #6
RE: سفر به دریای تلاوت
سلام

یک سوال داشتم.
اینکه وقتی قاریانی مثل مصطفی اسماعیل و .. ک تصویرگری میکنن یک دلیل مهمش بخاطر اینه که روی نفس خودشون کار کردن تا به اون درجه برسن و به قولی از خود بی خود میشن.خب حالا وقتی بعضی قاریان که سنی هستن و حضرت علی علیه السلام رو به عنوان امام اول قبول ندارن،چ جوری از اون حدشون بالاتر میرن؟ توی زمینه تهذیب نفس





بیاید ظهور کنیم،

او منتظر ماست ...
۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۱۱:۳۹ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
عضو فـعـال انجمن
*
ارسال‌ها: 59
موضوع‌ها: 3
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ آبان
اعتبار: 24
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #7
RE: سفر به دریای تلاوت
(۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۱۱:۳۹ ب.ظ)شیخ صدرا نوشته: سلام

یک سوال داشتم.
اینکه وقتی قاریانی مثل مصطفی اسماعیل و .. ک تصویرگری میکنن یک دلیل مهمش بخاطر اینه که روی نفس خودشون کار کردن تا به اون درجه برسن و به قولی از خود بی خود میشن.خب حالا وقتی بعضی قاریان که سنی هستن و حضرت علی علیه السلام رو به عنوان امام اول قبول ندارن،چ جوری از اون حدشون بالاتر میرن؟ توی زمینه تهذیب نفس
علیکم‌السلام
من چندان با این دلیل شما موافق نیستم.چرا که قاریانی مثل اکبرالقرا و امثالهم بقول شما هرچقدر تصویرگری‌شون بالا باشه به هرحال فقط یک قاری(یا حافظ) هستند و نه عارف!
بنابراین ربطی به امامت و این موضوعات نداره. و اما جواب: بنده در یکی از مستندهای استاد مصطفی اسماعیل از زبان نوه‌ی خود استاد این جواب رو دریافت کردم.ایشون میگفتند که شیخ مصطفی اسماعیل کاملا به تفسیر قرآن کریم مسلط بودن و تمامی آیات رو منطبق با تفسیر و مفهوم آیات برای مستمع تلاوت میکردند. و اینطور بود که شما میبینید استاد مثلا آیه عذاب رو با دستگاه موسیقی شاد مثل نهاوند یا سه گاه میخونه و مستمع کاملا به وجد میاد و با صدای بلند تشویق میکنه.نمونه هاش زیاده...
۱۳۹۲-۰۹-۱۰, ۱۲:۲۷ ق.ظ
وب‌سایت ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #8
RE: سفر به دریای تلاوت
سلام علیکم


سؤال خوبیست از توضیح عزیزمان هم بهره مند شدیم . آنچه خداوند رحمان به این اساتید عنایت فرموده بر اساس میزان انس ایشان با قرآن و فهم آنها از معانی آیات است صوت زیبای قرآن خاصیتی دارد که منجر به پرواز روح کافران هم می شود که روایت داریم در هنگام شنیدن تلاوت حضرت رسول صلوات الله و سلامه علیه ، مشرکان به در و دیوار می خوردند یا در هنگام شنیدن تلاوت برخی اساتید تعدادی از پیروان ادیان دیگر اسلام آوردند . این اساتید نه کافرند و نه دشمن اهل بیت علیهم السلام بنابراین راه برای هدایت و رشد معنوی آنها باز است . حتما شنیده اید گریه استاد مرحوم محمد اللیثی را در هنگام شنیدن اشعاری در مدح سیدالشهداء علیه السلام . حال بنده می گویم انسانی که چنین انسی با قرآن کریم پیدا می کند که چنین حالتی هنگام تلاوت در او پیدا می شود اگر شیعه مولایمان علی علیه السلام هم باشد دیگر چه خواهد شد. و ما توفیقی الا بالله

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۰۹-۱۰, ۰۲:۳۵ ق.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #9
RE: سفر به دریای تلاوت ( تحلیل و بررسی )
(۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۰۵:۴۷ ب.ظ)یانور نوشته: بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

(۱۳۹۲-۰۹-۰۹, ۰۵:۴۷ ب.ظ)یانور نوشته: این فراز معنوی را بررسی بفرمایید:

1-محمد رفعت
سلام علیکم


از فرازی که قرار دادید بهره مند شدیم . شروع فراز با بیات شوری هست در ادامه وارد مقام سه گاه شدند و با حجاز فرود آمدند البته استاد از این مدل ترکیبات لحنی که مخصوصا آمیخته با حجاز هست خیلی استفاده می کنند . ذات بیات شوری ترکیب با حجاز هست لکن اشاراتی که در این بین به مقام سه گاه شد خیلی در القای معانی مؤثر بود . البته در تلاوتهای این استاد بزرگ یک نوع بی برنامه گی مشاهده می شود که نه از سر بی نظمی بلکه به دلیل احاطه و ذوق فراوان ایشان است از این رو اغلب ترکیبات لحنی هم که از ایشان مشاهده می شود جنبه فنّی و استاندارد ندارند بلکه فرا فنّی هستند . من اجازه می خواهم پای را از این فراز فراتر بگذارم و در مورد استاد محمد رفعت اندکی توضیح دهم .


توضیحات در خصوص استاد رفعت و تلاوت ایشان از زبان اسانید و قاریان اهل علم در مجالس یا سایتهای قرآنی فراوان گفته شده لکن نکته ای که در مورد این استاد بزرگ علاوه بر تلاوت عرفانی ایشان به نظر بنده می رسد صوت این استاد بزرگ هست البته در مورد محدوده صوتی ایشان هم مطالبی توسط اساتید و قاریان کشور عنوان شده و همه کم و بیش مطلع هستند لکن نکته اصلی اینجاست که مرحوم استاد رفعت از معدود اساتیدی هستند که در طبقات خیلی بالای صوتی هر کاری بخواهند با صوت می کنند و اصطلاحا صوت مثل موم است در دست ایشان ...


اگر دوستان قاری دقت کنند این استاد از این توانایی همواره در جهت انتقال حالات درونی به صوت استفاده می کنند نه ارتفاع بیشتر . این خیلی نکته مهمیست . اساتیدی هم که از مکتب شیخ محمد رفعت پیروی کردند همینگونه شدند مانند استاد مرحوم ابوالعینین شعیشع که تلاوتشان و صوتشان سرشار از این حالات معنوی بود یا استاد مرحوم عبدالباسط هم آنجاهایی که به این سمت رفتند تلاوتهای ماندگاری انجام دادند مثل سوره مریم و ...


انتقال حس و حال معنوی یک نکته فنی نیست که بنده تعریفی فنی از آن ارائه کنم کاملا مربوط به حس درونی قاریست که آن حالت معنوی را در یک یا چند کلمه از فراز به صوت منتقل میکند . البته هستند قاریانی که به گمان اینکه همه چیز را می شود با فنون و حرفه گری برای تشویق گرفتن از عوام ایجاد کرد این حالات را هم به صورت مصنوعی به صوت خودشان منتقل می کنند غافل از اینکه یؤتی الحکمة من یشاء خداوند به هر که بخواهد حکمت می دهد . این بدان معناست که حکمت از جانب خداست و چیزی که از جانب خداوند تبارک و تعالی باشد از راه الهی به دست می آید نه راه مصنوعی . کلید گم شده و رمز فراموش شده ی عدم وجود آن تلاوتهای ناب دوره طلایی مصر همین کمرنگی یا عدم وجود معنویات در تلاوت است وگرنه هم قاریان ایرانی و هم قاریان مصری خیلی فنی تلاوت می کنند . ان شاء الله همگی اگر حرف خوب می زنیم یا حرفهای خوب را تأیید می کنیم به این سمت حرکت هم بکنیم که و ان لیس للانسان الا ما سعی.


بندگی کن تا که سلطانت کنند
تن رها کن تا همه جانت کنند
خوی حیوانی سزاوار تو نیست
ترک این خو کن که انسانت کنند
چون نداری درد ، درمان هم نخواه
درد پیدا کن که درمانت کنند
بنده ی شیطانی و داری امید ؟
کی ستایش همچو یزدانت کنند
سوی حق نارفته چون داری طمع ؟
همسر موسی بن عمرانت کنند
شکر و تسلیم سلیمانیت کو
ای که می خواهی سلیمانت کنند
از چَه شهوت قدم بیرون گذار
تا عزیز مصر و کنعانت کنند
همچو سلمان در مسلمانی بکوش
ای مسلمان تا که سلمانت کنند

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۱۱-۱۷, ۰۷:۳۴ ب.ظ
ارسال‌ها پاسخ
نویسنده پیام
استاد ابوالفضل بخشنده
*
ارسال‌ها: 1,515
موضوع‌ها: 107
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مهر
اعتبار: 0
سپاس‌ها: 0
0 سپاس گرفته‌شده در 0 ارسال
وضعيت : آفلاین
 
ارسال: #10
RE: سفر به دریای تلاوت ( تحلیل و بررسی )
سلام علیکم


نمونه ای از انتقال حالات درونی قاری به صوت ( انتقال این حالات روی صوت از فراز دوم شروع می شود که همگی قابل تشخیص هستند )


استاد کامل یوسف بهتیمی

 
[عکس: 777.jpg]
۱۳۹۲-۱۱-۳۰, ۰۶:۳۹ ق.ظ
ارسال‌ها پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تحلیل تلاوت های استاد عمران احمد خیری نژاد 6 5,815 ۱۳۹۴-۰۵-۱۹, ۰۲:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: هوشمند
  بررسی تلاوت استاد محمود علی البناء تـبــارک 6 5,052 ۱۳۹۴-۰۵-۱۶, ۰۱:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: هوشمند
  بررسی سبک و شیوه ی تلاوت محمود شحات انور(پدیده ی تلاوت مصر) s.m.hossain 24 6,458 ۱۳۹۴-۰۵-۱۶, ۰۱:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: یانور
  بحث در مورد تلاوت های استاد عبدالمنعم طوخي baloch 9 4,459 ۱۳۹۴-۰۵-۱۶, ۱۲:۱۷ ق.ظ
آخرین ارسال: هوشمند
  نکاتی پیرامون تلاوت شیخ محمد رفعت تـبــارک 2 3,100 ۱۳۹۴-۰۵-۱۵, ۰۸:۱۷ ب.ظ
آخرین ارسال: هوشمند
  تحلیل جمعی تلاوت های معروف قاریان مصری Mohtasham 3 4,216 ۱۳۹۳-۰۷-۰۲, ۰۴:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: hoseinparsaie
  تحلیل تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل sadafi 55 27,952 ۱۳۹۳-۰۶-۲۱, ۱۲:۱۲ ق.ظ
آخرین ارسال: قاری قرآن
  تحلیل تلاوت های استاد غلوش qoran74 4 5,802 ۱۳۹۳-۰۴-۱۶, ۰۵:۴۵ ق.ظ
آخرین ارسال: مجتبی امیری
  [سوال]  تحلیل سبک اساتید ، سعید مسلم و محمود حسین منصور حصان 5 6,436 ۱۳۹۲-۱۰-۱۹, ۰۸:۲۶ ب.ظ
آخرین ارسال: نیک اندیش
  ابعاد فنی تلاوت های استاد « عبدالفتاح شعشاعی » shia 7 6,063 ۱۳۹۱-۱۱-۲۵, ۰۵:۵۷ ب.ظ
آخرین ارسال: استاد نهاوند

پرش به انجمن:


logo-samandehi
گیگفا هـــــاســت
ارائه خدمات هاستینگ و سرورهای مجازی
فروشگاه اینترنتی قاریان
هرآنچه از یک فروشگاه لوکس میخواهید
فروتل
سیستم همکاری در فروش
فروشگاه
فروشگاه اینترنتی ایران
فروش آنلاین شارژ ایرانسل و همراه اول
شارژ آنلاین ایرانسل و همراه اول
تبلیغات
تبلیغات شما در اینجا

MyBB SQL Error

MyBB has experienced an internal SQL error and cannot continue.

SQL Error:
1146 - Table 'gharian_mybb.mybb_threadviews' doesn't exist
Query:
INSERT INTO mybb_threadviews (tid) VALUES('6280')