MyBB Internal: One or more warnings occured. Please contact your administrator for assistance.
MyBB Internal: One or more warnings occured. Please contact your administrator for assistance.
بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام



جستجو در سایت:
نام کاربری:  
پسورد:     
عضــویت راهنما لیست اعضا نمایش ارسال‌های جدید نمایش ارسال‌های امروز


[-]
آخرین ارسالی ها
دانلود مستند دوازدهمین امام The Twelfth IMAM دردو نسخه ی داخلی و خارجی
شروع کننده: Majid Amlashi آخرین پست توسط: Majid Amlashi پاسخ ها:2 ادبیات منتظران نمایش ها:72 زمان:امروز
آلبوم مستندهای گروه بیداری اندیشه
شروع کننده: Majid Amlashi آخرین پست توسط: Majid Amlashi پاسخ ها:5 بخش آزاد و عمومی نمایش ها:93 زمان:امروز
◈◈ شهادت دریای علم امام باقر (ع) ◈◈
شروع کننده: shia آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:13 ذیحجه نمایش ها:3861 زمان:امروز
تلاوت های تصویری استاد سید محمد جواد حسینی
شروع کننده: A.Ghasemzadeh آخرین پست توسط: A.Ghasemzadeh پاسخ ها:1 تلاوتهای تصویری ایرانی نمایش ها:206 زمان:امروز
روزهای با عظمت ذی‌الحجة
شروع کننده: مجتبی امیری آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:0 ذیحجه نمایش ها:14 زمان:امروز
فرازخوانی آیات قرآن کریم ویژه اعضاء انجمن
شروع کننده: تـبــارک آخرین پست توسط: sadra75 پاسخ ها:24 قرائـت قرآن نمایش ها:1587 زمان:دیروز
کوتاه ولی دلنشین
شروع کننده: m.masiha آخرین پست توسط: یا فاطمه (س) پاسخ ها:4 مسائل متفرقه و عمومـــی نمایش ها:31 زمان:دیروز
ملاکهای انتخاب الگوی مناسب در تلاوت ؛ مصری یا ایرانی!
شروع کننده: حصان آخرین پست توسط: مجتبی امیری پاسخ ها:13 سایر قاریان نمایش ها:9560 زمان:۱۳۹۳-۷-۷
تلاوت تقلیدی اعضاء انجمن قاریان قرآن
شروع کننده: تـبــارک آخرین پست توسط: sadra75 پاسخ ها:30 قرائـت قرآن نمایش ها:483 زمان:دیروز
تصاویر قاریان و حافظان قران کریم
شروع کننده: مهدی مجید آخرین پست توسط: مسعود عباسی پاسخ ها:258 بخش ویژه تصاویر نمایش ها:5625 زمان:۱۳۹۳-۷-۷
جهت حرکت: - سرعت: - (توقف | حرکت) - بارگذاری مجدد
Plugin By Hamed
1 کاربر حاضر در تاپیک: (0 عضو, و 1 مهمان).

برچسب ها: بررسی, حکم, «زنا», «سنگسار», در, اسلام,

بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
زمان کنونی: ۱۳۹۳-۷-۹،۱۱:۴۷ عصر
1 کاربر حاضر در تاپیک: (0 عضو, و 1 مهمان).
نویسنده: shia
آخرین ارسال: ya_ali
پاسخ: 9
بازدید: 3611

ارسال پاسخ 
 
رتبه موضوع:
  • 18 رای - 3.11 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6915 تشکر
ارسال: #1
بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
به نام خدا
سلام

الف- تعریف زنا:

زنا عبارت است از جماع مرد با زنی که بر او حرام است.
اگر مرد زناکار همسر داشته باشد می‌گویند این مرد زنای محصن انجام داده و اگر زن زناکار شوهر داشته باشد، می‌گویند زنای این زن، زنای محصنه است.

زنا به دو راه ثابت می شود:
اول: شخص ۴ بار اقرار کند و بگوید من زنا کردم و مفهوم زنا را بداند و بگوید می‌دانستم این کار حرام است اما آن را انجام دادم.
دوم: شهادت ۴ مرد عادل عاقل بالغ با شرایطی که در ذیل می‌آید.

قذف:
قذف یعنی متهم کردن یک نفر به زنا یا لواط کسی که تهمت می‌زند و ۴ شاهد نداشته باشد ۸۰ ضربه شلاق زده می‌شود.

.

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۵-۸ ۰۸:۲۹ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، مهدی مجید ، سعید پلیمر ، زینب74 ، A.Ghasemzadeh
آگهی
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6915 تشکر
ارسال: #2
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
به نام خدا

ب- شرایط قبول شهادت شهود عبارت است از:

اول: شاهدها باید ۴ نفر باشند . اگر شاهدها کمتر از ۴ نفر باشند، به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند

دوم: شاهد باید عادل باشد و عدالت شاهد باید اثبات شده باشد و در صورتی که عدالتش محرز نباشد شهادتش پذیرفته نمی‌شود. اگر ۳ نفر عادل شهادت دهند و نفر چهار عدالتش احراز نشود، هر ۴ نفر به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند

سوم: شاهد باید عاقل و بالغ باشد و شهادت کسی که هنوز به بلوغ نرسیده پذیرفته نیست.

چهارم: شهادت شهود باید روشن و بدون ابهام و مستند به مشاهده باشد و شهادت حدسی معتبر نیست‌.لذا ۴ شاهد باید دخول مرد در زن را به چشم ببینند و شهادت بر اساس اینکه من در فیلم و عکس دیده‌ام معتبر نیست. اگر ۳ شاهد بگویند ما دخول را به چشم دیده‌ایم اما نفر ۴ ام بگوید در فیلم یا عکسی که از آن تهیه شده دیده‌ام و بر اساس آن شهادت می‌دهم، هر ۴ نفر به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند همچنین اگر نفر ۴ ام بر اساس حرف ۳ نفر دیگر حدس بزند که این اتفاق افتاده هر ۴ نفر به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند.

.

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۵-۱۰ ۰۷:۱۳ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، عبد عاصی ، sadra75 ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6915 تشکر
ارسال: #3
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
به نام خدا

پنجم: هرگاه شهود خصوصیات مورد شهادت را بیان کنند این خصوصیات باید از لحاظ زمان و مکان و مانند آنها اختلاف نداشته ‌باشند. در صورت اختلاف بین شهود، علاوه بر اینکه زنا ثابت نمی‌شود شهود نیز به حد قذف محکوم می‌گردند و شلاق زده می‌شوند. مثلا اگر ۳ نفر از شهود بگویند ما زن را در حال زنا و بر روی تخت دیدیم و نفر ۴ ام بگوید او را در حال زنا بر روی زمین دیدم، هر ۴ نفر به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند.

ششم: شاهدها باید جرم را همزمان مشاهده کرده باشند و مثلا اگر ۳ نفر بگویند ما صبح دیدیم این زن زنا می‌کرد و نفر چهارم بگوید من بعد ازظهر دیدم که این زن زنا می‌کرد هر ۴ نفر به جرم تهمت زدن به زن شلاق زده می‌شوند.

هفتم: شهود باید همزمان شهادت دهندو اگر ۳ نفر با هم نزد قاضی بیایند و شهادت دهند و نفر ۴ ام کمی دیرتر برای شهادت نزد قاضی برسد و شهادت دهد، هر چهار نفر شلاق می‌خورند

هشتم: تمام کیفیات و جزئیات شهادت چهار شاهد باید مطابق هم باشد و اگر مثلا یک نفر یا دو نفر از مکان و زاویه متفاوتی خبر دادند جرم اثبات نمی شود.

نهم: شهود باید از روی اختیار آمده باشند و هیچ اکراهی در کار نباشد.

دهم: شهادت آنها باید اینگونه باشد که عمل زنا را طبق اصطلاح فقهی (کالمیل فی المکحله)دیده باشند یعنی همان گونه میله سرمه ‌دان در سرمه‌دان قرار گرفته. لازم به توضیح است که جماع پیش هم خوابیدن زن و مرد نیست بلکه همان‌گونه که میله سرمه‌دان داخل سرمه‌دان وارد می‌شود، شهود باید شهادت دهند به مانند قرار گرفتن میله در سرمه‌دان، دخول را دیده‌اند.

.

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۵-۱۸ ۱۰:۱۹ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، عبد عاصی ، sadra75 ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6915 تشکر
ارسال: #4
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
به نام خدا

سنگسار:
با توجه به شرایط سختی که برای اثبات زنا وجود دارد چرا بعضی سنگسار شده‌اند؟
بررسی نمونه‌ها نشان می‌دهد که فاش شدن برخی زناها، به این دلیل بوده که دختر یا زن، باردار شده و شکایت دختر یا زن باعث شده تا پدر بچه به زنا اعتراف کند و جرم از راه اقرار ثابت شود


ازدواج پاکدامن با زناکار حرام است
در صورتی که زنای یک نفر ثابت شود (و به مجازاتی مثل شلاق محکوم شود)، زنان و مردان مومن (که این موضوع را می‌دانند) حق ندارند با او ازدواج کنند و فقط افراد زناکار می‌توانند با زناکار ازدواج کنند.
قرآن در سوره نور آیه ۲۴ در مورد زنان و مردان زناکار می‌فرماید:الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ یعنی زنان خبیث و ناپاک (زنان زناکار) از آن مردان خبیث (مردان زناکار) و ناپاکند، و مردان ناپاک نیز تعلق به زنان ناپاک دارند.
قرآن در مقابل در مورد زنان و مردان پاکدامن می‌گوید: وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ یعنی زنان طیب و پاک به مردان طیب و پاک تعلق دارند، و مردان پاک و طیب از آن زنان پاک و طیبند.
یکی از دلایل این حکم که پاکدامن نباید با زناکار ازدواج کند، تنبیه زناکار و برای روشن شدن زشتی این عمل است.

قرآن در سوره نور آیه ۴ در مورد افرادی که به زنان شوهر دار تهمت می زنند و ۴ شاهد نمی آورند می گوید: وَ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصنَاتِ ثمَّ لَمْ یَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شهَدَاءَ فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِینَ جَلْدَةً وَ لا تَقْبَلُوا لهُمْ شهَادَةً أَبَداً وَ أُولَئک هُمُ الْفَاسِقُونَون کسانى که زنان پاکدامن را متهم مى کنند سپس چهار شاهد (بر ادعاى خود) نمى‌آورند آنها را هشتاد تازیانه بزنید، و شهادتشان را هرگز نپذیرید، و آنها فاسقانند.

منبع : http://www.adyannews.com/

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۵-۲۲ ۰۶:۱۴ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، yaseman9 ، sadra75 ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
Unregistered
 
تشکر شده:
تشکر
ارسال: #5
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
البته من حکم ازدواج با فرد زناکار رو دقیق نمی دونم، ولی بر طبق شنیده هام احتمال می دم (حداقل از نظر بعضی از مراجع) این حکم در مورد فرد زناکاری که توبه کرده (یا شاید حتی فرد زناکاری که مشهور به زنا نیست) نباشه. یعنی فکر می کنم اگه فرد پشیمون باشه و توبه کرده باشه (یا شاید اگه مرتکب این گناه شده باشه، ولی مشهور به این کار نباشه) بشه با او ازدواج کرد.

البته باید دقیق ترش رو در استفتاءات و احکام مراجع بررسی کرد.

ضمنا در بعضی جاها خوندم که بحث هایی در مورد این مطلب هست که آیا اون آیه ای که میگه مومن با زناکار ازدواج نمی کنه، داره یه حکم رو میگه یا این که داره یه خبر رو می ده که طبعا افراد مومن با افراد زناکار ازدواج نمی کنند.

این ها رو برای این گفتم که ترسیدم که شاید با این بحث، کار حلالی، حرام اعلام شده باشه. اگه کسی بتونه حکم دقیقش رو از نظر مراجع بگه ممنون میشم.
۱۳۸۹-۱۰-۲۷ ۰۹:۴۷ عصر
نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، shia ، Mohtasham ، yaseman9 ، حافظ ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
کـنـتـرل سـایـت
*
پست‌ها: 3,199
تاریخ عضویت: ۱۳۸۸ اسف
اعتبار: 269
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 332
6915 تشکر
ارسال: #6
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
به نام خدا
سلام


چه کسانی سنگسار می شوند؟

سنگسار چیست و بر چه کسی اعمال می شود؟

در احکام جزایی اسلام، حد زنای محصنه « رَجْم » (سنگسار کردن) است. منظور از « مُحصن » مردى است که همسر دارد و همسرش در اختیار او است، و « مُحصنه » به زنى مى‏گویند که شوهر دارد و شوهرش نزد او است.

هر گاه کسى با داشتن چنین راه مشروعى، باز هم مرتکب زنا بشود، حدّ او سنگسار است، و این قانون اگر چه در قرآن به آن اشاره‏اى نشده است ولی در احادیث پیامبر صلى الله علیه و آله ومعصومین علیهم السلام به طور مسلّم وارد شده است.

البته باید توجه داشت که نه تنها این حکم، بلکه بسیارى از احکام مسلم شرعى که حتى از ضروریات دین به شمار می آید، در قرآن نیامده است؛ البته ضرورتى هم ایجاب نمى‏کند که تک تک احکام شرعى به صورت مبسوط در قرآن ذکر شود؛ در واقع قرآن همانند قانون اساسی هر کشور است و معلوم است که مجموعه قوانین حقوقی، جزایی، مدنی، و ... ده ها برابر قانون اساسی است که توسط حقوق دانان تنظیم و ارائه می شود.

خداوند وظیفه تبیین وتوضیح آیات قرآن کریم را بر عهده پیامبرصلی الله علیه وآله گذاشته است آنجا که روى سخن را به پیامبر کرده و می فرماید: «وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ؛ این ذکر را (قرآن را) بر تو نازل کردیم تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى [تا این که آنها در این آیات، و وظائفى که در برابر آن دارند] شاید اندیشه کنند.» 1

و همچنین ما در آیات متعددى اطاعت پیامبر و اهل بیت او (علیهم السلام ) را بر ما واجب نموده است: «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولى الأمر منکم »2؛ و یا اطاعت از پیامبر(ص) را اطاعت از خداوند دانسته است؛ « من یطع الرسول فقد اطاع الله »3

به همین جهت، سنّت که گفتار پیامبر و اهل بیت (ع) است یکى از منابع استخراج احکام شرعى به شمار مى‏رود و بسیارى از احکام شرعى از روایات پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام ) استفاده مى‏شود.

حکم رجم زناکارى که داراى همسر باشد، با تحقق شرایط آن، یکى از مسائلى است که با روایات متعدد - از طرق شیعه و سنی - از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین (علیهم السلام) ثابت شده است، و محل اتفاق جمیع فقها است، بلکه به حد ضرورت و بداهت بین مسلمانان رسیده و جاى تأمل و تردید در این حکم وجود ندارد ؛ و در صدر اسلام نیز به دستور پیامبر (صلی الله علیه وآله) انجام گرفته است.


سنگسار در روایات اهل بیت علیهم السلام

1- امیرالمومنین علیه السلام به این قانون اسلامی اشاره دارند ومی فرمایند: « وَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه و آله رَجَمَ الزَّانِیَ الْمُحْصَن‏؛ مى‏دانید رسول خدا صلى الله علیه و آله زناکار همسردار را سنگسار ‏کرد.» 4

2- « عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی الْمُحْصَنِ وَ الْمُحْصَنَةِ جُلِدَ مِائَةً ثُمَّ الرَّجْمَ؛ از امام باقر (علیه السلام) نقل شده که فرمودند: مرد و زن همسردار (که مرتکب زنا شده باشند) نخست صد تازیانه مى‏خورند سپس سنگسار مى‏شوند .»5

3- « عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ الرَّجْمُ حَدُّ اللَّهِ الْأَکْبَرُ وَ الْجَلْدُ حَدُّ اللَّهِ الْأَصْغَرُ؛ امام صادق علیه السلام می فرمایند: سنگسار حدّ بزرگ الهی ، و تازیانه زدن حدّ کوچک الهی است.» 6

4- عن عمرو بن قیس قال قال ابوعبدالله علیه السلام : «وَ إِنَّ اللَّهَ حَدَّ أَنْ لَا یُنْکَحَ النِّکَاحُ إِلَّا مِنْ حِلِّهِ وَ مَنْ فَعَلَ غَیْرَ ذَلِکَ إِنْ کَانَ عَزَباً حُدَّ وَ إِنْ کَانَ مُحْصَناً رُجِمَ لِمُجَاوَزَتِهِ الْحَدَّ؛ امام صادق علیه السلام فرمودند :خداوند مشخص فرموده که رابطه جنسی تنها از راه حلال آن انجام گیرد؛ کسی که از این حکم تخلف کند اگر مجرد باشد تازیانه می خورد، و اگر متاهل باشد رجم می شود، زیرا از حدود خدا تجاوز کرده است.» 7

.

اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَحْشُرْنا مَعَهُمْ وَالْعَنْ أعْدائَهُمْ اَجْمَعینْ
۱۳۸۹-۱۱-۵ ۰۴:۲۰ عصر
وب یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، yaseman9 ، sadra75 ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
Unregistered
 
تشکر شده:
تشکر
ارسال: #7
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
البته من هنوز پاسخ سوالم رو که در مورد ازدواج کسی بود که مرتکب زنا شده و الآن پشیمان هست دریافت نکردم.
به گمانم برخی، از آن آیه ی سوره ی نور که می گوید زناکار ازدواج نمی کند مگر با زناکار، این برداشت را دارند که این جمله خبری است و بیان واقعیتی تکوینی است.
ضمنا برای من این مطلب که آیا منظور از زناکار کسی است که به این کار مشهور است یا هنوز این کار را انجام می دهد، یا منظور کسی است که قبلا مرتکب این عمل شده و اکنون پشیمان است هم جای سوال است.
به هر حال من این مطلب را فقط به خاطر این گفتم که در یکی از پست های قبلی یکی از دوستان خیلی صریح گفته بودند که ازدواج پاکدامن با زناکار حرام است، و فکر می کنم توضیح کافی هم ارائه نشده بود.
به هر حال ممنون می شود اگر کسی که نظر کامل مراجع مختلف را می داند، پاسخ این سوال را بدهد.
۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۸ عصر
نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، yaseman9 ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
پست‌ها: 19
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مرد
اعتبار: 5
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 0
33 تشکر
ارسال: #8
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
(۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۸ عصر)a.k نوشته:  البته من هنوز پاسخ سوالم رو که در مورد ازدواج کسی بود که مرتکب زنا شده و الآن پشیمان هست دریافت نکردم.
به گمانم برخی، از آن آیه ی سوره ی نور که می گوید زناکار ازدواج نمی کند مگر با زناکار، این برداشت را دارند که این جمله خبری است و بیان واقعیتی تکوینی است.
ضمنا برای من این مطلب که آیا منظور از زناکار کسی است که به این کار مشهور است یا هنوز این کار را انجام می دهد، یا منظور کسی است که قبلا مرتکب این عمل شده و اکنون پشیمان است هم جای سوال است.
به هر حال من این مطلب را فقط به خاطر این گفتم که در یکی از پست های قبلی یکی از دوستان خیلی صریح گفته بودند که ازدواج پاکدامن با زناکار حرام است، و فکر می کنم توضیح کافی هم ارائه نشده بود.
به هر حال ممنون می شود اگر کسی که نظر کامل مراجع مختلف را می داند، پاسخ این سوال را بدهد.

با سلام
ظاهرا فتوای تمام فقهای معروف عدم حرمت ازدواج با زن زناکار است (و بالعکس)، حتی اگر توبه نکرده باشد.
این آیه نیز قصدش بیان حکم فقهی نیست، چون ازدواج مرد یا زن زناکار مسلمان، با مشرک قطعا جایز نیست.

یاعلی A03

به تحقيق در زبور، پس از تورات نوشتيم كه مسلماً، زمين را بندگان صالح من، به ارث خواهند برد.
۱۳۹۰-۶-۱ ۱۱:۴۲ صبح
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: yaseman9 ، GHARIAN ، A.Ghasemzadeh
نویسنده پیام
کـاربـرفـعـال سـایـت
*
پست‌ها: 194
تاریخ عضویت: ۱۳۸۹ شهر
اعتبار: 13
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: -15
177 تشکر
ارسال: #9
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
(۱۳۹۰-۶-۱ ۱۱:۴۲ صبح)ya_ali نوشته:  
(۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۸ عصر)a.k نوشته:  البته من هنوز پاسخ سوالم رو که در مورد ازدواج کسی بود که مرتکب زنا شده و الآن پشیمان هست دریافت نکردم.
به گمانم برخی، از آن آیه ی سوره ی نور که می گوید زناکار ازدواج نمی کند مگر با زناکار، این برداشت را دارند که این جمله خبری است و بیان واقعیتی تکوینی است.
ضمنا برای من این مطلب که آیا منظور از زناکار کسی است که به این کار مشهور است یا هنوز این کار را انجام می دهد، یا منظور کسی است که قبلا مرتکب این عمل شده و اکنون پشیمان است هم جای سوال است.
به هر حال من این مطلب را فقط به خاطر این گفتم که در یکی از پست های قبلی یکی از دوستان خیلی صریح گفته بودند که ازدواج پاکدامن با زناکار حرام است، و فکر می کنم توضیح کافی هم ارائه نشده بود.
به هر حال ممنون می شود اگر کسی که نظر کامل مراجع مختلف را می داند، پاسخ این سوال را بدهد.

با سلام
ظاهرا فتوای تمام فقهای معروف عدم حرمت ازدواج با زن زناکار است (و بالعکس)، حتی اگر توبه نکرده باشد.
این آیه نیز قصدش بیان حکم فقهی نیست، چون ازدواج مرد یا زن زناکار مسلمان، با مشرک قطعا جایز نیست.

یاعلی A03


سلام
زنا کار به کسی گفته می شود که جماع کرده باشد.
و توبه نکرده باشد.
حالا چه یک سال
چه صد سال
اگر توبه هم می کند باید علاوه بر پشیمانی از تکرار گناه دوری بجوید.!!!
امیدوارم فهمیده باشی
راستی
در اسلام خوردن شراب ممنوع است (یعنی حرام است)
و همین طور
زنا ممنوع است (یعنی حرام است)
اگر کسی به شما بگوید رفتن به آن خیابان ممنوع است یعنی این یک قانون به حساب می آید.
شکستن و عمل نکردن به قوانین اسلام هم که حرام است.
پس حرف دوست خوبمون در پست های قبای درسته که:
زنا مطلقا حرام است
۱۳۹۰-۶-۱ ۱۲:۱۸ عصر
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: yaseman9 ، GHARIAN ، Mohammadkazem
نویسنده پیام
عضو انجمن قاریان
*
پست‌ها: 19
تاریخ عضویت: ۱۳۹۰ مرد
اعتبار: 5
وضعيت : آفلاین
جنسيت:
تشکر شده: 0
33 تشکر
ارسال: #10
RE: بررسی حکم «زنا» و «سنگسار» در اسلام
(۱۳۹۰-۶-۱ ۱۲:۱۸ عصر)sszendehboudi نوشته:  
(۱۳۹۰-۶-۱ ۱۱:۴۲ صبح)ya_ali نوشته:  
(۱۳۸۹-۱۱-۱۶ ۱۰:۳۸ عصر)a.k نوشته:  البته من هنوز پاسخ سوالم رو که در مورد ازدواج کسی بود که مرتکب زنا شده و الآن پشیمان هست دریافت نکردم.
به گمانم برخی، از آن آیه ی سوره ی نور که می گوید زناکار ازدواج نمی کند مگر با زناکار، این برداشت را دارند که این جمله خبری است و بیان واقعیتی تکوینی است.
ضمنا برای من این مطلب که آیا منظور از زناکار کسی است که به این کار مشهور است یا هنوز این کار را انجام می دهد، یا منظور کسی است که قبلا مرتکب این عمل شده و اکنون پشیمان است هم جای سوال است.
به هر حال من این مطلب را فقط به خاطر این گفتم که در یکی از پست های قبلی یکی از دوستان خیلی صریح گفته بودند که ازدواج پاکدامن با زناکار حرام است، و فکر می کنم توضیح کافی هم ارائه نشده بود.
به هر حال ممنون می شود اگر کسی که نظر کامل مراجع مختلف را می داند، پاسخ این سوال را بدهد.

با سلام
ظاهرا فتوای تمام فقهای معروف عدم حرمت ازدواج با زن زناکار است (و بالعکس)، حتی اگر توبه نکرده باشد.
این آیه نیز قصدش بیان حکم فقهی نیست، چون ازدواج مرد یا زن زناکار مسلمان، با مشرک قطعا جایز نیست.

یاعلی A03


سلام
زنا کار به کسی گفته می شود که جماع کرده باشد.
و توبه نکرده باشد.
حالا چه یک سال
چه صد سال
اگر توبه هم می کند باید علاوه بر پشیمانی از تکرار گناه دوری بجوید.!!!
امیدوارم فهمیده باشی
راستی
در اسلام خوردن شراب ممنوع است (یعنی حرام است)
و همین طور
زنا ممنوع است (یعنی حرام است)
اگر کسی به شما بگوید رفتن به آن خیابان ممنوع است یعنی این یک قانون به حساب می آید.
شکستن و عمل نکردن به قوانین اسلام هم که حرام است.
پس حرف دوست خوبمون در پست های قبای درسته که:
زنا مطلقا حرام است

سلام علیکم
فکر کنم سوءتفاهم شده، عرض بنده در مورد حرمت ازدواج با زناکار بود نه حرمت زنا.
وگرنه اینکه زنا از گناهان کبیره است شکی در آن نیست.

یا علی

به تحقيق در زبور، پس از تورات نوشتيم كه مسلماً، زمين را بندگان صالح من، به ارث خواهند برد.
۱۳۹۰-۶-۱ ۰۱:۰۴ عصر
یافتن ارسالها نقل قول
 تشکر شده توسط: GHARIAN ، عبد عاصی ، sadra75
نویسنده پیام
ارسال پاسخ 


موضوعات مشابه ...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Exclamation حقانیت دین اسلام و مظلومیت آن montazer zohor 3 1,636 ۱۳۹۱-۱-۹ ۰۳:۳۰ عصر
آخرین ارسال: davidzz
  فلسفه نفقه دادن مرد به زن در اسلام tasbiheabi 1 1,221 ۱۳۹۰-۷-۵ ۰۴:۵۵ عصر
آخرین ارسال: tasbiheabi
  نظر اسلام درباره آزادی های جنسی tasbiheabi 0 1,077 ۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۵:۳۷ عصر
آخرین ارسال: tasbiheabi
  فلسفه تفاوت ارث پسر و دختر در آئین اسلام tasbiheabi 0 1,593 ۱۳۸۹-۵-۸ ۰۴:۴۸ عصر
آخرین ارسال: tasbiheabi

پرش به انجمن:


انجمن تخصصی قاریان قرآن کریم
تــرجمـه شده توسط: mybb.cc و Www.My-BB.Ir
قدرت گرفته از: MyBB, © 2002-1393 MyBB Group.
Nova creado por Álvaro Carneiro (Night~) para Soporte MyBB. end Translation by multiforum


تماس با ما | انجمن تخصصی قاریان قرآن کریم | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | نسخه‌ی تلفن همراه | پیوند سایتی RSS
گيگفا هـــــاســت
ارائه خدمات هاستينگ و سرورهاي مجازي
چشمه تلاوت
پايگاه تخصصي قاريان قرآن
فروتل
سيستم همکاري در فروش
فروشگاه
فروشگاه اينترنتي ايران
فروش آنلاين شارژ ايرانسل و همراه اول
شارژ آنلاين ايرانسل و همراه اول
تبليغات
تبليغات شما در اينجا